Sunday, October 11, 2009

1st time

t'ingt akn ari lhr ku pd 12 sept lpas d bln rmdhn.aku kurang mngingatinya krn bz dgn exam tp c fatin jiran bilik pnya sblh bilik klo dtg je blk A205 mst akn ingtkn..oii..de bdk 2 bday die nk dkat..aku tpinga2, padahal aku phm sape org yg dmksdkn.hehe..aku wat xtaw dah n truskn fokus pd stdy.ari yg dnnti2kn hmpir tba. 11 sept mlmnye smua sebok ngn hal masing2.kak najwa(PERMATA) kt meja stdy dgn bunyi hp yg b'lgu albi nadak n kdang2 hp kak wa(MPM) ngn lgu raya.mentang2 rya nk dkat..mlm tu mmg xhenti2 ngn bunyi hp.kak husna(PERKIM) n kak shu(ALAM) bz ngn kmptr n yuni lak mlayan prasaan.aku??aha mulanya fikiran aku mlayang lps dah bosan bce buku dinamika guru, lps 2 aku b'alih ngn bku yg btajuk pemilik cintaku smbil mmsg earphone d tlinga.waa..mmg feeling abis.kbetulan kak wani yg sdang bce bku ats katil tlihat aku mmbce bku tuh, die pn ckp..aih c nana,bce bku pemilik cinta oleh fatimah syarha.dlm mse yg sme, kak najwa n kak ida tdgr.."oh pemilik cinta??"..yup..kata kak wani.best..kisah yg dtulis b'tujuan utk mnyerlahkn sesusuk peribadi suami yg blh dcontohi dgn watak Dr. Muslih.ia d garap dlm bntuk bingkisan hati oleh watak isterinya, Qani'ah.b'mula wujudnya cinta sejati slps kahwin.bku ni bkn shj ley d bce tuk glongan yg dah kawen o nk kawen..tp tuk suma golongn yg bgelar lelaki n wanita.lbey2 g wt adek2 remaja yg baru nk mngenali cinta.dok dorg smbang2 psl cinta..tba2 dtg kk husna wish hepi bday plan2.aikk..tgk jam lum kul 12 g..yg len stil bz ngn hal msg2.dlm ati bkate "arghh..awl lg, nnt dorg nk wish, dorg wish.klo x..wat dono"..jam dah pn mnunjukkn jam 12..hp aku dah byk msj msuk..dsbbkn aku tgh leka mmbce aku biarkn sketika.tgh bce2 tu, tba2 tdgr kak wa mnguap..die nk msuk tdo dah.dlm bpe mnt kmudian..klik,lmpu tpadam.aii..aku tgh bace buku nih.tba2 ade stu cahaya mnuju ke arah aku.jeng3x..hepi birthday!haha rupanya cahaya yg td 2 cahaya laptop nana.dbwk ley kak shu n d ltak gmba kami serta ucapan slmt ari lhr kt laptop tu.wuu..tak t'kate pape,ingt gk dorg.hehe..kad n ucapan dberikn..
mga dpnjgkn umo n owez sucses n cpt dpt jodoh n dekan tiap2 sem n dtambahkn keimanan,ktakwaan n kmatangan serta jadilh khazanah krahsiaan..spt mawar y mmagari dirinya dgn duri,xmudah d dekati,mnjd idaman sang kumbang wlaupn jauh dprantauan n pndangan.

hmm..nasihat akk2 n shbt2 xkn na lpakn.ni la kli ptame aku smbut kt kolej n tnpa kuarga.uhu nway ni antra knangan yg aku xkn lupa walopn lpas ni dah xsblik dgn dorg g.

1 comment:

Anonymous said...

Salam ziarah Nana. Sori menganggu.
Hang ni pelajar course Ijazah pendidikan ke? Emm baguih hang jadi guru...kerjaya mulia.

Mana-mana kerja tentu ada pekerja yang baik dan sebaliknya, izzit. So, kalau hang nak tahu sudut gelap (negatif) sesetengah guru, lawat
ttps://www.musang09.blogspot.com/' Banyak yang dia kutuk guru. Tapi bukan semua guru le..guru bermasalah je.